ul. Więckowskiego 16, Łódź 90-722

Nauczyciele

 Jako wokalistka zaczynała od piosenki poetyckiej i folku. Szybko okazało się, że jej dusza ciągnie w stronę „czarnych” brzmień. Doskonale czuje się w klimatach, gdzie przenikają się soul i funk, a także w jazzie i bluesie. Długo współpracowała z chórem The Gospel Time i acoustic cover bandem Triple Sec. W ostatnich miesiącach, wraz z Piotrem Szeligowskim, skupiają się na ich autorskim projekcie, który wkrótce będzie miał swoją premierę.
Przez wiele lat szukała nauczyciela, który w pracy z głosem, używałby zrozumiałego języka i nie wymagał od niej kompromisów repertuarowych. Cel uznała za osiągnięty, gdy trafiła na Bartka Cabonia i innych nauczycieli, kształcących nowoczesnymi metodami (SLS, IVA). Brała udział w szkoleniach nauczycielskich z mistrzami takimi jak Spencer Welsch i Kathy Kennedy, to od nich przede wszystkim nauczyła się, jak sprawić, żeby głos ucznia zachowywał się w odpowiedni sposób, zamiast tłumaczyć, jak powinien brzmieć. Cały czas regularnie się kształci i rozwija.
Uwielbia mocne, pełne emocji głosy. Do jej ulubionych wokalistów należą Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Grażyna Auguścik, Billy Withers ale też Lady Gaga i Lane Staley.

W pracy z uczniami uwielbia to, że może towarzyszyć ludziom w ich mniejszych i większych sukcesach, a także ciągle poznawać nowe, ciekawe, kreatywne osoby. Uważa, że jeśli ktoś lubi śpiewać, to powinien śpiewać, a zadaniem nauczyciela jest sprawić, żeby robił to coraz lepiej, a nie oceniać czyjś głos w dziesięciopunktowej skali.

20201009_134846

Alicja Szeligowska
śpiew

misiek strona

Michał Pietrzak
gitara basowa

 Basiści z całej Polski kojarzą Michała jako organizatora zgierskiego festiwalu Graj(mi)dół, który przyciąga bogatą ofertą koncertów, wystaw sprzętu i warsztatów. Jest nauczycielem z wykształcenia (ukończył Edukację przez sztukę na Uniwersytecie Łódzkim) i zamiłowania – od ponad 10-ciu lat kształci młodych basistów. Z Fermentem współpracuje od 2010 roku. Jest też instruktorem w Miejsckim Ośrodku Kultury w Zgierzu, ponadto zajmuje się nagłaśnianiem imprez.

Trudno mu określić ulubiony gatunek muzyki. Jak mówi, słucha każdej, która może rozwinąć postrzeganie dźwięków i której jeszcze nie słyszał. Czesem bywa to rock, czasem funk, jazz albo klasyka. Współpracował m.in. z formacjami Boso, Linia 45 (dotąd) i Kasią Świątczak. Można go ponadto usłyszeć na nagraniach projektów AIMO, The Stylacja, RZK Sound.

Podsłuchując zza drzwi jego zajęcia, trudno mówić o rutynie. Dla każdego ucznia ma co tydzień przygotowane inne wyzwania, a różnorodność muzyczna, wykorzystywanych do ćwiczeń podkładów, zaskakuje. W pracy nauczyciela najbardziej interesuje go nieszablonowość pracy z różnymi ludźmi. Lubi obserwować, jak zdobywają nowe umiejętności i stają się coraz bardziej samodzielnymi muzykami. I przynosi to efekty – niektórzy z jego uczniów są już dobrze znani na łódzkiej scenie muzycznej.

 Założyciel szkoły FERMENT i nauczyciel z ponad dziesięcioletnim stażem. Pracę Piotra charakteryzuje indywidualne podejście do ucznia i umiejętność dostrzeżenia, a potem rozwijania jego naturalnych predyspozycji, takich jak np. gra solowa lub praca z rytmem.  Docenia on możliwość uczenia się od ucznia, wzajemnego inspirowania i odkrywania siebie nawzajem. Ma doskonałą „rękę” do łączenia ludzi w zespoły, które często potem prowadzi na początkowym etapie.

Jego specjalnością jest gitara elektryczna. Przez lata zdarzało mu się grać różne gatunki muzyki, od jazzu po metal. Uczył się u różnych nauczycieli, na ogólnopolskich warsztatach i w ramach szkół, do których uczęszczał. Jest absolwentem Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Łódzkim, uczył się w szkole muzycznej II stopnia w klasie gitary. Aktualnie rozwija się i kształci głównie w zakresie gitary jazzowej.

Poza zespołami takimi jak Rambo Jet czy Triple Sec jest znany jako gospodarz i moderator jamów – kiedyś cyklicznych imprez FERMENT W DOMU organizowanych na przełomie lat 2013/2014 przez Ferment Szkołę Muzyki Rozrywkowej i klub DOM, a ostatnio akustycznych jam session w Poczekalni. Aktualnie skupia się, wraz z Alicją Szeligowską, na ich autorskim projekcie, zanurzonym w funkowo-bluesowo-soulowym sosie.

Piotr Szeligowski - nauczyciel w Ferment Prywatna szkoła muzyczna w Łodzi

Piotr Szeligowski
gitara, gitara elektryczna

Daniel Piotrowski - nauka gry perkusja

Daniel Piotrowski
perkusja

 Daniel Piotrowski to absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi, uczeń Piotra Pniaka (Proletaryat, Virgin, Sidney Polak) i Piotra Biskupskiego (Nahorny Trio, Janusz Strobel Trio). Od wielu lat uczy gry na instrumentach perkusyjnych, zarówno w państwowych placówkach (obecnie nauczyciel w SM II stopnia w Żyrardowie), jak i prywatnie. Z Fermentem związany jest od 2010 roku.

Nie należy poddawać się wrażeniu, że jego specjalnością jest klasyczne użycie perkusji. Muzyczne fascynacje Daniela rozciągają się od jazzu, minimalizmu czy muzyki etnicznej, po różne odmiany metalu. Od lat współtworzy zespół Immortal Dreams, który w sierpniu 2016 roku wydał swój debiutancki album „Bad Revolution”.

Daniel to wszechstronny muzyk i pedagog, ma bardzo dobry kontakt z dziećmi i młodzieżą, ale równie efektywnie pracuje z osobami dorosłymi. Jako nauczyciel potrafi znacznie usprawnić grę, nawet bardzo doświadczonych perkusistów.

Jego zainteresowania, poza muzyką, wkraczają w obszar filozofii i fizyki teoretycznej. Oprócz perkusji, jego pasją są sztuki walki oraz praktykowanie tai chi. Jak sam mówi: „Te wszystkie dziedziny przenikają się między sobą i trudno postawić sztywne granice między nimi”.

 Krzysztof jest bardzo aktywnym muzykiem. Regularnie występuje jako muzyk solowy oraz z różnymi zespołami. Współpracował m.in. z Samokhin Band, Łdz Trio, Teatrem Wielkim i Arlekin. Jest zaangażowany w działalność Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, wykonuje muzykę żydowską z Nigun Trio. Komponuje ścieżki dźwiękowe do gier komputerowych i tworzy podkłady na potrzeby m.in. portalu iSing.

Ukończył I i II stopień szkoły muzycznej na klarnecie oraz fortepianie. Pierwszy z tych instrumentów kontynuował też na łódzkiej Akademii Muzycznej. Co roku, bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży w klasie fortepianu i saksofonu.
Jego idole muzyczni to Joe Sample, Herbie Hancook, Leszek Możdżer, John Coltrane, Charlie Parker, Joshua Redman, Acker Bilk, Benny Goodman i Michał Urbaniak.

Uczy od ponad dziesięciu lat. W swojej pracy lubi ciągłe wyzwania i możliwość przekazywania wiedzy, której często w tradycyjnej szkole muzycznej nie można przekazać, ze względu na ograniczający program nauczania. Wymaga zaangażowania i regularnej pracy, a wtedy sam angażuje się na 200 procent. Poza nauczaniem instrumentów chętnie zajmuje się kształceniem słuchu, prowadzi zespołyrealizuje nagrania.

Krzysztof Śliwiński nauczyciel gry na saksofonie

Krzysztof Śliwiński
pianino, saksofon, klarnet

ferment (2)

Magdalena Stefanowska

Wokal

Zanim dostała się na Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej Łódzkiej Akademii Muzycznej miała już na swoim koncie pokaźną ilość nagród jako wokalistka – wygrała m.in. Festiwal Fama, Międzynarodowy Konkurs Muzyczna Arena w Wilnie, Kumak, Festiwal Piosenki im. Włodka Szomańskiego i wiele innych przeglądów. Ukończyła też Szkołę Muzyczną I stopnia w klasach gitary i fortepianu.

Na co dzień słucha dużo muzyki jazzowej, soulowej i neosoulowej, te muzyczne rejony inspirują ją też aktualnie jako wykonawczynię. Kształciła się nie tylko na polu wokalistyki estradowej, ale także w kierunku piosenki aktorskiej i literackiej. Niezależnie od stylu, liczą się dla niej najbardziej przekaz i autentyczność.

Nieustannie kształci się i rozwija, sięgając po dorobek różnych nowoczesnych technik wokalnych, aby móc jak najsprawniej dobierać narzędzia do potrzeb uczniów. W byciu trenerem ceni przede wszystkim satysfakcję, jaką daje pomoc innym w przezwyciężaniu trudności – nie tylko wokalnych, ale też blokad, które są często „w głowie”.

 Mimo mlodego wieku Paulina ma bogate doswiadczenie sceniczne. Występowała m.in. na deskach Teatru Śląskiego (koncerty „Ogrzej mnie – Studenci śpiewają Bajora”„Chcemy być oszukiwani”), Filharmonii Opolskiej czy w komorze „Warszawa” Kopalni Soli w Wieliczce oraz kilku edycjach festiwalu „Jazzobranie” z udziałem Michała Urbaniaka, Włodka Pawlika czy Erica Marienthala.

Przez kilka lat związana była z Wind Bandem działającym przy oleskiej Szkole MuzycznejMSMR z którym koncertowa m.in. we Francji, Włoszech, Niemczech, Rumunii czy na Węgrzech. Również jako wokal wspierający brała udział m.in. w półfinale programu Mam Talent TVN czy w krajowych eliminacjach do konkursu Eurowizji.

Jest absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na wydziale Wokalno-Aktorskim o specjalizacji wokalistyka estradowa. Ukończyła również Młodzieżowe Studium Muzyki Rozrywkowej w klasie śpiewu oraz Państwową Szkołę Muzyczną w klasie fortepianu w Oleśnie.

Na co dzień łączy rozwój wokalny z pracą pedagogiczną. Jest ciepłą i pełną empatii nauczycielką. Jednocześnie w swojej pracy kładzie nacisk na naturalną technikę wokalną i zdrowe posługiwanie się głosem dla jak najlepszego i bezpiecznego rozwoju podopiecznych.

Koncert dyplomowy studentów wokalistyki estradowej
7 czerwca 2018, czwartek, godz. 16.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a

wystąpią:
godz. 16.00 – Paulina Barcz (dr Monika Malec-Piotrowska)
godz. 16.40 – Karolina Piekarska (dr Monika Malec-Piotrowska)
godz. 17.20 – Sebastian Dudzik (dr Monika Malec - Piotrowska)
godz. 18.00 – Daria Kowolik (prof. dr hab. Renata Danel)  
fot.Dariusz Kulesza

Paulina Barcz
Wokal

fot.Dariusz Kulesza

Kamila Wokacz

Wokal

Kamila, mimo młodego wieku, potrafi szybko i sprawnie uwalniać drzemiący w uczniach potencjał. Najważniejsze dla niej, jako pedagoga, są zdrowe podejście do głosu i łamanie barier związanych z ograniczeniami wokalnymi, praca nad pewnością siebie i budowanie autentycznej muzycznej tożsamości. Uwielbia pracę z ludźmi, bo inspiruje ją do ciągłego rozwoju.

Swobodnie czuje się w różnych stylistykach, jest wszechstronną wokalistką o dużej charyzmie i szerokiej skali głosu. Uważa, że muzyka jest lekiem na każdą dolegliwość i w zależności od diagnozy czasem potrzebuje trochę soulu, trochę funku, a czasem rapu, czy muzyki klasycznej. Prywatnie, kocha też podróże i marzy o wyprawie do Ameryki Południowej.

Jest studentką piątego roku wokalistki estradowej na Akademii Muzycznej w Łodzi. Z koncertem „12 godzin z życia kobiety” występowała na deskach teatru śląskiego i Biblioteki Śląskiej, a niebawem ukażą się kolejne dwa projekty z jej udziałem: „Pęknięty dom” oraz „I zimniutki kamień”. Obecnie pracuje też nad własnym materiałem.

Piotr to przede wszystkim bardzo wszechstronny muzyk i nauczyciel. Solidne podstawy gry na gitarze zdobył w Szkole Muzycznej II stopnia im. Stanisława Moniuszki, jest również absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Rafała Sarneckiego. Jednocześnie ma bardzo bogate doświadczenie sceniczne. Współtworzył zespoły Redrum, Stargazer i Premiera.

Jako zawodowy gitarzysta współpracował m.in. z projektem Queen Symfonicznie, Teatrem Muzycznym oraz Teatrem Powszechnym w Łodzi. Ponadto na codzień jest wokalistą chóru Filharmonii Łódzkiej, udziela się także w chórze kameralnym Vivid Singers.

Chętnie słucha bardzo różnorodnej muzyki, co daje mu dużą elastyczność w pracy z uczniami. Jest otwarty na nowe inspiracje i docenia możliwość wymiany doświadczeń, jaką daje mu praca z nauczyciela. W wolnych chwilach czyta książki i amatorsko gra w tenisa stołowego.

70891693_887652471607814_5937847885071646720_o

Piotr Wieczorek
Gitara

Sylwia Wysocka

Sylwia Wysocka

Wokal

Choć w ostatnim czasie kojarzona jest głównie jako uczestniczka finałowych odcinków XI edycji The Voice od Poland, muzyką zajmuje się od dziecka, a na koncie ma współpracę z takimi artystami jak Urszula Dudziak, Mieczysław Szcześniak, Grażyna Łobaszewska, Janusz Szrom, Beata Bednarz, czy Monika Urlik.

Edukację muzyczną rozpoczęła w klasie skrzypiec w Państwowej Szkole Muzycznej w Kutnie, jednak śpiew towarzyszył jej
od samego początku tej drogi, a z biegiem lat głos stał się instrumentem wiodącym. Wyróżnia ją bogate doświadczenie na wszelkiego rozmiaru i rodzaju scenach – od desek Teatru Powszechnego w Łodzi (spektakl „Wytwórnia Piosenek”), poprzez Filharmonię Łódzką, po festiwal w Opolu (z zespołem Moniki Kuszyńskiej) i udział w telewizyjnych show  oraz „X-Factor”. Aktualnie studiuje wokalistykę estradową na łódzkiej AM.

Swoją wiedzą i doświadczeniem chetnie dzieli się z innymi. Satysfakcję daje jej obserwowanie radości na twarzy uczniów, kiedy osiągają coś, o czym jeszcze niedawno myśleli, że jest nie do osiągnięcia.

Jako jedna z nielicznych w Polsce uczy wokalnych technik ekstremalnych takich jak false cord screamingdistortion. Są to najczęściej spotykane techniki w muzyce metalowej i rockowej – false cord pozwala wydobywać z siebie takie dźwięki jak growl czy scream, a distortion dodaje rockowej „chrypy”.

Pracy nad tymi technikami uczyła się w czasie licznych warsztatów, m.in. z Maggy Luyten, Dominiką Płonką (Flow Phonation) i Filipem Pikulskim.

Ada ukończyła też Zespół Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi w klasie Śpiewu Jazzowego oraz uczyła się w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jej aktualne preferencje oscylują wokół mocniejszych brzmień jak Radiohead czy Lamb of God, inspirują ją też kobiety-songwriterki jak Amanda Palmer i Wallis Bird. Śpiewa, pisze teksty i współtworzy muzykę w zespole hethet, który przez cztery lata dorobił się licznych wyróżnień i nagród na polskich festiwalach, A także wydał debiutancką EPkę zatytułowaną „jesień”.

W pracy nauczyciela najbardziej lubi wyzwania, niespodzianki i spotkania z ludźmi, lubi być częścią czyjejś podróży w poszukiwaniu swojego głosu, pomagać w rozpoznawaniu jego mocnych i słabszych stron. Bo nie ma dwóch takich samych osób i nie ma dwóch takich samych głosów.

Ada Rusinkiewicz

Ada Rusinkiewicz
Wokal

Tomek Maniak

Tomek Maniak
Perkusja

Tomek jest nauczycielem z zamiłowania. W spokojnej i przyjaznej atmosferze potrafi nawiązać relacje z uczniami w każdym wieku. Poza techniką gry stawia na wrażliwość muzyczną, uczy niezbędnych w pracy perkusisty zagadnień z teorii muzyki, a także porusza niezwykle istotne aspekty związane z psychologią grania i ćwiczenia.

Jako muzyk udziela się w wielu projektach o zróżnicowanej stylistyce – od rocka i bluesa przez funk, gospel po hip-hop i jazz. Gra m.in. w Kacper Świeca Band, Małej Armii Jezusa, jest też współorganizatorem łódzkiego Hip-Hop, Funk & Soul Jam Session. Współpracował ze Śląską Orkiestrą Kameralną, przez kilka lat był członkiem oleskiego Wind Bandu, z którym koncertował w całej Europie oraz brał udział w kliku edycjach festiwalu „Jazzobranie” z udziałem Michała Urbaniaka, Włodka Pawlika i Ewy Bem.

Aktualnie jest studentem Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale jazzu, ukończył PSM II st. im. M. Karłowicza w Katowicach (z oceną celującą), PSM I st. w Oleśnie oraz Młodzieżowe Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie w klasie Michała Malińskiego. Dzięki tym doświadczeniom jest perkusistą uniwersalnym, który doskonale radzi sobie także w repertuarze klasycznym.