ul. Zbiorcza 1b lok.6 92-328 Łódź

Nauczyciele

 Jako wokalistka zaczynała od piosenki poetyckiej i folku. Szybko okazało się, że jej dusza ciągnie w stronę „czarnych” brzmień. Doskonale czuje się w klimatach, gdzie przenikają się soul i funk, a także w jazzie i bluesie. Długo współpracowała z chórem The Gospel Time i acoustic cover bandem Triple Sec. W ostatnich miesiącach, wraz z Piotrem Szeligowskim, skupiają się na ich autorskim projekcie, który wkrótce będzie miał swoją premierę.
Przez wiele lat szukała nauczyciela, który w pracy z głosem, używałby zrozumiałego języka i nie wymagał od niej kompromisów repertuarowych. Cel uznała za osiągnięty, gdy trafiła na Bartka Cabonia i innych nauczycieli, kształcących nowoczesnymi metodami (SLS, IVA). Brała udział w szkoleniach nauczycielskich z mistrzami takimi jak Spencer Welsch i Kathy Kennedy, to od nich przede wszystkim nauczyła się, jak sprawić, żeby głos ucznia zachowywał się w odpowiedni sposób, zamiast tłumaczyć, jak powinien brzmieć. Cały czas regularnie się kształci i rozwija.
Uwielbia mocne, pełne emocji głosy. Do jej ulubionych wokalistów należą Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Grażyna Auguścik, Billy Withers ale też Lady Gaga i Lane Staley.

W pracy z uczniami uwielbia to, że może towarzyszyć ludziom w ich mniejszych i większych sukcesach, a także ciągle poznawać nowe, ciekawe, kreatywne osoby. Uważa, że jeśli ktoś lubi śpiewać, to powinien śpiewać, a zadaniem nauczyciela jest sprawić, żeby robił to coraz lepiej, a nie oceniać czyjś głos w dziesięciopunktowej skali.

20201009_134846

Alicja Szeligowska
śpiew

Piotr Szeligowski - nauczyciel w Ferment Prywatna szkoła muzyczna w Łodzi

Piotr Szeligowski
gitara, gitara elektryczna

 Założyciel szkoły FERMENT i nauczyciel z ponad dziesięcioletnim stażem. Pracę Piotra charakteryzuje indywidualne podejście do ucznia i umiejętność dostrzeżenia, a potem rozwijania jego naturalnych predyspozycji, takich jak np. gra solowa lub praca z rytmem.  Docenia on możliwość uczenia się od ucznia, wzajemnego inspirowania i odkrywania siebie nawzajem. Ma doskonałą „rękę” do łączenia ludzi w zespoły, które często potem prowadzi na początkowym etapie.

Jego specjalnością jest gitara elektryczna. Przez lata zdarzało mu się grać różne gatunki muzyki, od jazzu po metal. Uczył się u różnych nauczycieli, na ogólnopolskich warsztatach i w ramach szkół, do których uczęszczał. Jest absolwentem Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Łódzkim, uczył się w szkole muzycznej II stopnia w klasie gitary. Aktualnie rozwija się i kształci głównie w zakresie gitary jazzowej.

Poza zespołami takimi jak Rambo Jet czy Triple Sec jest znany jako gospodarz i moderator jamów – kiedyś cyklicznych imprez FERMENT W DOMU organizowanych na przełomie lat 2013/2014 przez Ferment Szkołę Muzyki Rozrywkowej i klub DOM, a ostatnio akustycznych jam session w Poczekalni. Aktualnie skupia się, wraz z Alicją Szeligowską, na ich autorskim projekcie, zanurzonym w funkowo-bluesowo-soulowym sosie.

Klaudia jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi, od 2006 pracuje w szkołach muzycznych jako nauczycielka fortepianu, kształcenia słuchu i rytmiki. Jak mało kto zna wymagania, jakie stawia instytucjonalne kształcenie na każdym etapie, jest więc doskonałym korepetytorem, ale tu jej zalety jako nauczyciela dopiero się zaczynają.

Największą pasją Klaudii jest śpiew. W czasie studiów została wokalistką w Big Bandzie Jacka Delonga, następnie współpracowała z łódzkimi zespołami Blue Caffe, Varius Manx oraz Ich Troje.

Aktualnie zajmuje się także dubbingiem. Jako nauczycielka wokalu stara się cały czas rozwijać. Szkoliła się u Krzysztofa Wojciechowskiego (trenera trzech ostatnich edycji VoP), Katarzyny Łaski oraz Elżbiety Zapendowskiej.

W swojej pracy nawiązuje bardzo dobry kontakt z dziećmi jak i młodzieżą. Lubi też pracować z dorosłymi, którzy chcą pomuzykować a do tej pory nie mieli ku temu okazji i z dużym zaangażowaniem wprowadza ich w „muzyczny świat”. Najbliższą jej sercu jest muzyka pop/soul oraz standardy jazzowe.

Klaudia Maciejewska - nauka śpiewu

Klaudia Maciejewska

Wokal, Pianino, KS

Tomek Maniak

Tomek Maniak
Perkusja

Tomek jest nauczycielem z zamiłowania. W spokojnej i przyjaznej atmosferze potrafi nawiązać relacje z uczniami w każdym wieku. Poza techniką gry stawia na wrażliwość muzyczną, uczy niezbędnych w pracy perkusisty zagadnień z teorii muzyki, a także porusza niezwykle istotne aspekty związane z psychologią grania i ćwiczenia.

Jako muzyk udziela się w wielu projektach o zróżnicowanej stylistyce – od rocka i bluesa przez funk, gospel po hip-hop i jazz. Gra m.in. w Kacper Świeca Band, Małej Armii Jezusa, jest też współorganizatorem łódzkiego Hip-Hop, Funk & Soul Jam Session. Współpracował ze Śląską Orkiestrą Kameralną, przez kilka lat był członkiem oleskiego Wind Bandu, z którym koncertował w całej Europie oraz brał udział w kliku edycjach festiwalu „Jazzobranie” z udziałem Michała Urbaniaka, Włodka Pawlika i Ewy Bem.

Aktualnie jest studentem Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale jazzu, ukończył PSM II st. im. M. Karłowicza w Katowicach (z oceną celującą), PSM I st. w Oleśnie oraz Młodzieżowe Studium Muzyki Rozrywkowej w Oleśnie w klasie Michała Malińskiego. Dzięki tym doświadczeniom jest perkusistą uniwersalnym, który doskonale radzi sobie także w repertuarze klasycznym.

Zajęcia z Tomkiem odbywają się na ul. Siewnej 15

Michał mimo młodego wieku miał już przyjemność koncertować w wielu prestiżowych miejscach, m.in. w Sala Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach czy w Europarlamencie w Strasburgu. Od lat związany jest z raciborskim Zespołem Wokalnym Miraż. Ostatnio pochłonięty jest organizacją projektu Jesteśmy stąd – My som stond – Kolędy Górnego Śląska, gdzie koordynuje grupę 40 wokalistów i muzyków podczas nagrywania płyty i przygotowań do koncertów.

Jest absolwentem Instytutu Muzyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – filia w Cieszynie, gdzie ukończył studia I stopnia na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Poza uczelnią doskonalił swoje umiejętności wokalne i pianistyczne w szkole muzycznej Yamaha. Obecnie bierze udział w kursie Technik Realizacji Nagłośnień. Pierwsze szlify w pracy z najmłodszymi zdobywał prowadząc parafialną scholę dziecięcą. 

Swoje doświadczenia i zdobytą wiedzę przenosi teraz na grunt pracy pedagogicznej. Chętnie przekazuje młodym i przyszłym muzykom artystyczną pasję. Lubi przy okazji pracy z repertuarem podsuwać uczniom wachlarz wartościowych dzieł polskiej i zagranicznej muzyki, z którymi być może inaczej by się nie zetknęli.

michal s

Michał Stuchły
śpiew, pianino od podstaw

20221109_122704

Maria Łojko
pianino, kompozycja i improwizacja, zajęcia umuzykalniające

 Marysia zaczynała przygodę z muzyką od fortepianu, ukończyła OSM II stopnia w Gdańsku na kierunku Rytmika.

Aktualnie zajmuje się przede wszystkim komponowaniem i aranżowaniem, tworzy muzykę do etiud filmowych studentów Szkoły Filmowej w Łodzi, animacji powstających na ASP oraz do występów choreograficznych, a także aranżuje muzykę musicalową i popularną.

Spośród licznych projektów na stałe współpracuje z zespołem Błękitno. Studiuje też na wydziale Kompozycji Muzyki Filmowej łódzkiej Akademii Muzycznej.

Wszystkie te doświadczenia sprawiają, że potrafi w sposób nieszablonowy i intuicyjny wprowadzać dzieci w świat muzyki, gdzie dźwięki są przede wszystkim narzędziem do opowiadania różnych historii.

Jako pedagog pracuje od 2019 roku. Dzięki niej uczniowie (dzieci oraz dorośli) uczą się nie tylko odtwarzać, ale też kreować i konstruować własne twórcze wypowiedzi. Lubi wraz z uczniami wspólnie się inspirować i obserwować, jak muzyka odkrywa ich prawdziwą naturę.

Absolwent Realizacji Nagłośnienia na wydziale Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, obecnie student kontrabasu jazzowego na Akademii Muzycznej w Łodzi.

Regularnie gra, oraz nagrywa w różnych formułach. Interesuje się muzyką improwizowaną, jazzową, oraz eksperymentalną, a swoje początki przygody muzycznej zawdzięcza punk rockowi.

W muzyce kocha wolność, pracę z innymi ludźmi i możliwość niekończącej się pracy ze swoim wewnętrznym głosem. W pracy nauczyciela natomiast ceni przede wszystkim to, że jako nauczyciel również staje się uczniem.

268993307_4727855780611228_2434507631443663824_n

Kamil Guźniczak

kontrabasista, basista, realizator dźwięku.

Selfie

Maciej Milczarek

Pianino

Zapytany o gust muzyczny Maciej Milczarek odpowiada, że oscyluje on gdzieś pomiędzy New Romantic, muzyką epoki baroku a Danielem Avery.

To co charakteryzuje go jako muzyka i pedagoga to przede wszystkim otwarta głowa. Z jednej strony od 2014 roku pracuje w państwowych szkołach muzycznych jako nauczyciel fortepianu i akompaniator, z drugiej jest współtwórcą duetu Fisherboyz wykonującego muzykę elektroniczną. W 2015 został finalistą konkursu muzyki współczesnej Prix Annelie de Man w Amsterdamie, jednocześnie ma szeroką wiedzę na temat historycznych instrumentów klawiszowych, którą zdobywał w czasie kursów i stypendiów m.in. we Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Jego główną motywacją jako nauczyciela jest pokazanie ludziom radości, jakoś daje wspólne muzykowanie. Nauczanie widzi jako możliwość zainspirowania innych, ale też zostania zainspirowanym. Czerpie z mnogości doświadczeń, jakie dają mu spotkania z różnymi uczniami. Jest zaangażowanym i uważnym pedagogiem.

 Krzysztof jest bardzo aktywnym muzykiem. Regularnie występuje jako muzyk solowy oraz z różnymi zespołami. Współpracował m.in. z Samokhin Band, Łdz Trio, Teatrem Wielkim i Arlekin. Jest zaangażowany w działalność Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, wykonuje muzykę żydowską z Nigun Trio. Komponuje ścieżki dźwiękowe do gier komputerowych i tworzy podkłady na potrzeby m.in. portalu iSing.

Ukończył I i II stopień szkoły muzycznej na klarnecie oraz fortepianie. Pierwszy z tych instrumentów kontynuował też na łódzkiej Akademii Muzycznej. Co roku, bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży w klasie fortepianu i saksofonu.
Jego idole muzyczni to Joe Sample, Herbie Hancook, Leszek Możdżer, John Coltrane, Charlie Parker, Joshua Redman, Acker Bilk, Benny Goodman i Michał Urbaniak.

Uczy od ponad dziesięciu lat. W swojej pracy lubi ciągłe wyzwania i możliwość przekazywania wiedzy, której często w tradycyjnej szkole muzycznej nie można przekazać, ze względu na ograniczający program nauczania. Wymaga zaangażowania i regularnej pracy, a wtedy sam angażuje się na 200 procent. Poza nauczaniem instrumentów chętnie zajmuje się kształceniem słuchu, prowadzi zespołyrealizuje nagrania.

Zajęcia z Krzysztofem odbywają się przy ul. Wólczańskiej 55/59 w Łodzi

Krzysztof Śliwiński nauczyciel gry na saksofonie

Krzysztof Śliwiński
pianino, saksofon, klarnet

damian h

Damian Hyra

Gitara

Damian Hyra to nie tylko gitarzysta jazzowy, ale też lider zespołu, kompozytor, wokalista i autor tekstów. Studiował gitarę jazzową na wydziale jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w specjalności gitary jazzowej, którą ukończył w klasie dr. Artura Lesickiego.

W 2020 roku został laureatem programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny”, dzięki któremu zaistniał na polskiej scenie jazzowej. Z zespołem „Damian Hyra Quartet” zrealizował autorski album „Z oddali”. Grupa zagrała liczne koncerty promujące płytę na najważniejszych festiwalach jazzowych w kraju tj. Warsaw Summer Jazz Days, Festiwal Jazz Jantar, Jazz nad Odrą, Blue Note Poznań Competition, Jazz Krokus Festival. Obecnie pracuje nad kolejnym autorskim programem.

Inspirują go różni wykonawcy, m.in. Prince, Herbie Hancock, John Scofield, Tomasz Stańko, Pat Metheny, Ralph Towner, Marek Grechuta, czy Krzysztof Komeda. Z jego wiedzy i doświadczenia skorzystają zarówno zaawansowani gitarzyści, jak i zupełnie początkujące osoby.